Polihidroamnios nedir?
27 Eylül 2017
“Sağlıklı Gebeliğin Anahtarı” Egzersiz ve Diyet
18 Ocak 2018

Bebeğiniz anne karnına düştüğü andan itibaren büyümeye başlar. Bebeğinizin sağlıklı büyümesi zihinsel ve bedensel yönden gelişiminin sağlıklı olması için anne adayları gebelikleri süresince yeterli ve dengeli beslenmelidir. Yeterli ve dengeli beslenmeyen gebeliklerde erken doğum, ölü doğum, düşük, düşük kilolu bebek, zihinsel ve bedensel engelli bebek doğumları olabileceği gibi annede kansızlık ve kemiklerde zayıflık vs görülebilir.
GEBELİK DÖNEMİNDE BESLENME KONUSUNDA DİKKAT EDİLMESİ GEREKENLER
*Doğal taze bol çeşitli mevsim sebze ve meyvelerini tüketin.
*Öğün sayısını artırın, az ve sık yeyin.(6-8 öğün)
*İyi kaynatılmış süt ya da pastörize süt tüketin.(günde 2 bardak)
*Suyu bol için.
*Güneş ışığından faydalanın.
*Yemeklerinizde iyotlu tuz kullanın.
*Lifli yiyecekler tüketin(kuru baklagiller, tam buğday unlu ekmek, mevsim meyveleri vs.)
GEBELİK DÖNEMİNDE TÜKETİLMESİ SAKINCALI OLAN ALIŞKANLIKLAR
*Sigara
*Tüm alkollü içecekler(sınırlı tüketilebilir)
*kafein içeren besinler(kahve, kola)
*İçinde boya maddesi bulunan yiyecek ve içecekler
*Hazır yiyecekler ve içecekler(hazır çorba, hazır meyve suyu)
*Asitli içecekler(kola, gazoz vs)
GEBELİK DÖNEMİNDE YETERLİ VE DENGELİ BESLENİLMESİ İÇİN BİR GÜNDE ALINMASI GEREKEN YİYECEK MİKTARLARI
1.Et grubu:2-4 köfte kadar et(kırmızı et ya da balık, tavuk)veya 1 yumurta ve 4 yemek kaşığı kuru baklagil yemeği.
2.Süt grubu:3 su bardağı süt veya yoğurt, 2-3 kibrit kutusu kadar peynir
3. tahıl grubu:4-6 yemek kaşığı makarna,bulgur pilavı veya1-2 kase çorba ile2-4 orta dilim ekmek
4.sebze ve meyve grubu:3-4 porsiyon meyve,1-2porsiyon çiğ veya pişmiş sebze.
5.Yağ ve şeker grubu: 4 yemek kaşığı yağ(yemeklerin içindeki miktar),10-15 adet fındık fıstık veya 2-3 ceviz

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir